Uns 300 professionals es donen cita a la 25a edició del Mercat de documentals europeus i mediterranis
Coorganitzat per APIMED i Catalunya Internacional, el MEDIMED 2024 ha tingut lloc aquest darrer cap de setmana a Sitges
L'Associació de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED) i Catalunya Internacional han organitzat plegats aquest darrer cap de setmana la 25a edició del Mercat de documentals europeus i mediterranis (MEDIMED 2024). Uns 300 professionals de més de 50 països han participat en les activitats programades del 17 al 20 d'octubre a Sitges. Aquests professionals representen 65 canals de televisió i 20 distribuïdores internacionals, a més de fons de finançament com el Sundance Institute (EUA), el Doha Film Institute (Qatar), el Catapult Film Fund (EUA), First Hand Films (Suïssa) i Women Make Movies (EUA).
MEDIMED té el suport de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), l'Instituto de Cinematografía y de las Artes Audiovisuales (ICAA), l'Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Sitges. La sessió inaugural es va fer divendres a la tarda i hi van prendre part Isona Passola, presidenta d'APIMED; Senén Florensa, president executiu de l'IEMed; Laura Foraster, secretària general de Catalunya Internacional; Maria Basora, directora de l'Àrea de Mercats de l'ICEC (Departament de Cultura); i Aurora Carbonell, alcaldessa de Sitges. En les seves paraules de benvinguda, Foraster va destacar la funció dels documentals com a “instruments de cultura, eines de diàleg i armes de pau”.
Un total de 70 projectes documentals en diverses fases de desenvolupament i provinents de 25 països de la regió euromediterrània s’han presentat a l’edició d’enguany. El programa ha inclòs presentacions (pitchings) i la realització d'un miler de reunions cara a cara entre els participants, a més de diverses activitats paral·leles i una videoteca digital per visionar documentals. D'aquests 70 projectes, n'hi ha 6 de catalans: "Antiquity Seekers" de Marc Chica (Limmat Films); "Centelles's Suitcase" de Pilar Pérez Solano (Minimal Films); "Juliette & Camille" de Paloma Zapata (La Fábrica Naranja); "Syntony" d'Eva Vila (Araki Films); "The Paths of Disfrutar" d'Alan Fàbregas i Ramon Pardina (Abacus); i "The Power Plant" d'Arantza Diez (4 Cats Pictures).
L'objectiu principal del Mercat és posar en contacte productors independents amb televisions internacionals, fons de finançament, distribuïdors, agents de venda i programadors de festivals, amb la missió de facilitar l'intercanvi comercial i professional i promoure la coproducció audiovisual entre Catalunya, la Unió Europea i els països del sud de la Mediterrània (Magreb, Pròxim Orient i Turquia). Sota la direcció de Sergi Doladé, les diverses accions dutes a terme al llarg d'aquests 25 anys han convertit MEDIMED en una cita ineludible per als professionals internacionals del documental. En els darrers anys, més de 450 projectes han trobat finançament gràcies al Mercat.