Comença la sisena edició del seminari de formació sobre fons europeus

Fotografia d'arxiu - cloenda de la cinquena edició

S'allargarà fins al febrer de 2026 i hi ha uns 90 inscrits

Avui dijous, 2 d'octubre, ha començat la sisena edició del seminari de formació sobre fons europeus organitzat per Catalunya Internacional i les dues entitats municipalistes que formen part del Consorci, l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), amb la col·laboració del Departament d'Unió Europea i Acció Exterior, l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC) i la Diputació de Barcelona.

La inauguració d'aquesta sisena edició ha anat a càrrec Laura Foraster i Lloret, directora general del Consorci; Antoni Montseny, director de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona; Jaume Magre, director de l'EAPC; Agustí Fernández de Losada, secretari d'Afers europeus, multilaterals i de cooperació al desenvolupament de la Generalitat; Mireia Huerta, cap de relacions internacionals de l'ACM; i Miguel Comino, vicepresident de la FMC i alcalde de Sant Vicenç dels Horts.

El seminari, que inclourà dues sessions presencials, s'allargarà fins al febrer de 2026, amb un total de 45 hores de durada i gairebé 90 inscrits. Els ponents seran experts de la Comissió Europea i de la Generalitat, professors universitaris i representants de diferents administracions locals amb experiència en la gestió de fons europeus.

El programa de formació es complementarà amb una visita a les institucions comunitàries amb seu a Brussel·les. Els alumnes que obtinguin el certificat d'aprofitament podran participar en aquesta visita, la primera edició de la qual va tenir lloc el juny passat amb una trentena de participants.