Comença la quarta edició del curs “Acció en organismes internacionals i europeus”
És d'accés restringit i hi participen professionals que tenen relació amb instàncies internacionals i de la UE
Avui ha començat la 4a edició del curs "Acció en organismes internacionals i europeus", organitzat conjuntament per Catalunya Internacional i l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI), en col·laboració amb el Departament d'Unió Europea i Acció Exterior i l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
Aquesta edició ha estat inaugurada per la secretària general del Departament d'Unió Europea i Acció Exterior, Lorena Elvira Ayuso; la directora de l'IBEI, Laura Chaqués Bonafont; i la directora general de Catalunya Internacional, Laura Foraster i Lloret. El curs consta de 7 sessions, que s'allargaran fins a final de novembre.
La directora general de Catalunya Internacional, actuant com a conductora de l'acte, ha explicat que el curs s'emmarca en la tasca de Catalunya Internacional de fomentar la formació i la capacitació en l'àmbit internacional de la ciutadania catalana i de les entitats membres del Consorci, recollint actuacions específiques com l'organització de cursos ad hoc com aquest, amb l'objectiu de millorar la seva capacitació en tant que actors de la projecció exterior de Catalunya.
Seguidament ha passat la paraula a la secretària general Lorena Elvira qui ha destacat que el curs es una eina fonamental per enfortir el talent públic en les relacions internacionals i afavoreix la capacitat de generar vincles i crear xarxes. Així mateix ha assenyalat que el curs pot ser un primer pas que obri als participants un nou camí professional dins l'aposta clara del departament de crear un cos de funcionaris especialistes en relacions internacionals.
Finalment, la directora de l'IBEI, Laura Chaqués, ha refermat l'aposta de l'entitat per aquest tipus de cursos "professionalitzadors", més enllà dels màsters que ofereixen, per contribuir a la transferència de coneixement a professionals ja "experts" en la matèria.
El curs "Acció en organismes internacionals i europeus" és una formació no oberta al públic i d'accés restringit que enguany compta amb 45 inscrits, adreçada al personal de les administracions públiques de Catalunya i a les entitats membres de Catalunya Internacional. El curs està especialment concebut per formar professionals que han d'actuar o tenir relació amb les instàncies internacionals, representant i defensant els propis interessos amb competència, eficàcia i flexibilitat.
Els responsables d'impartir les sessions sobre el funcionament dels organismes internacionals, els instruments de cooperació i la presa de decisions, els canals de comunicació, els mecanismes d'influència i les vies de participació i interlocució són professors universitaris especialistes en relacions internacionals i en la Unió Europea, i professionals que treballen en institucions d'aquest àmbit.
El curs posa especial èmfasi en la vessant pràctica i l'exposició de casos de bones pràctiques per entendre la manera de fer i actuar d'aquestes instàncies internacionals. L'objectiu és fomentar la interacció amb aquests organismes i reforçar les capacitats per negociar-hi i relacionar-s'hi amb fluïdesa, des de com conèixer-los i com adreçar-s'hi, fins a les millors maneres d'incidir-hi i treure'n el màxim partit.