Una exposició itinerant commemora el 40è aniversari de l'adhesió a la Unió Europea
"Europa, el nostre espai comú" es podrà veure a partir de demà a Tarragona i ja té dates tancades a Reus, Girona i Lleida
El dia 1 de gener de 1986 va tenir lloc la tercera ampliació de la Unió Europea, amb la incorporació de l'Estat espanyol i Portugal. Catalunya, amb una tradició europeista profundament arrelada, va apostar de manera clara a favor de l'adhesió. Per commemorar el 40è aniversari d'aquesta efemèride, Catalunya Internacional ha adaptat i ampliat l'exposició "Europa, el nostre espai comú", de la Diputació de Barcelona, i la presenta a partir de demà dimarts al Refugi 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona. La inauguració oficial de l'exposició la farà el conseller d'Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat, Jaume Duch, el proper 4 de maig, coincidint amb la celebració avançada del Dia d'Europa a aquesta ciutat.
La mostra té com a objectiu donar a conèixer la importància de l'activitat i els valors de la Unió Europea i fer-ho especialment a escala local, ja que també és allà on molt sovint es despleguen i tenen impacte les polítiques europees. Es calcula que un 70 % de la legislació europea acaba tenint repercussions a escala local. Els visitants poden descobrir què implica formar part de la Unió Europea i com sentir-se'n partícip, amb missatges directes adreçats als més joves. També poden comprovar amb exemples concrets com el fet de pertànyer a la Unió Europea ajuda a garantir les seves llibertats i qualitat de vida.
Dividida en una part introductòria, cinc grans apartats (Més connectada; Més empoderada; Més sostenible; Més social; i Més solidària) i una part final, l'exposició té un format interactiu i inclou activitats que conviden a la participació del públic. Cadascun del cinc grans blocs inclou un exemple de projecte europeu realitzat per algun municipi de Catalunya, algun panell interactiu i un joc.
Després de Tarragona, l'exposició "Europa, el nostre espai comú" es podrà veure a Reus entre el 5 i el 31 de maig, a Girona del l'1 de juny al 31 de juliol, i a Lleida a partir del 15 de setembre. També està previst que es traslladi a la Vall d'Aran i a aquelles poblacions que mostrin interès per acollir-la. Una segona versió de la mostra, lleugerament reduïda i amb els textos traduïts al castellà i l’anglès, es podrà veure a la Delegació del Govern davant la UE de Brussel·les entre el 6 de maig i el 18 de setembre.
Enllaços relacionats
Girona acull una exposició commemorativa del 40è aniversari de l'adhesió a la Unió Europea
Reus acull l'exposició commemorativa del 40è aniversari de l'adhesió a la Unió Europea