Diplocat coorganitza un 21è mercat internacional de documentals europeus i mediterranis virtual
Imatge del MEDIMED 2019250 professionals d'arreu del món participen fins divendres en les activitats del MEDIMED 2020
El Mercat de Documentals Euromediterranis (MEDIMED) també s'ha hagut d'adaptar a la situació creada per la COVID-19 i davant la impossibilitat d'aplegar els participants a Sitges, com hauria estat la intenció dels organitzadors, l'edició d'enguany ha passat a ser en línia. Després de dos dies d'activitats preliminars, a partir d'avui i fins divendres és quan es concentren les sessions i trobades principals.
L'objectiu del mercat és posar en contacte productors independents i televisions internacionals del món àrab i d'Europa amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi comercial i professional i promoure la coproducció audiovisual a la Unió Europea i als països del sud de la Mediterrània (Magreb, Pròxim Orient i Turquia).
A l'edició d'enguany s'hi han acreditat 250 professionals de la indústria del documental, d'una cinquantena de països, que representen a 50 canals de televisió i 20 distribuïdores internacionals, a més de fons de finançament com Sundance (EEUU), Doha Film Institute (Qatar), Catapult Film Fund (EEU), i Jordan Film Fund (Jordània), entre altres.
Sota la direcció de Sergi Doladé, el treball dut a terme en les 20 edicions precedents ha convertit el MEDIMED en una cita reconeguda internacionalment per als professionals del documental. Enguany l'han coorganitzat l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED), presidida per la productora catalana Isona Passola, i el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat), amb suport de l'IEMed i altres entitats.
En un vídeo de benvinguda adreçat als participants, la secretària general de Diplocat, Laura Foraster i Lloret, explica per què un certamen com aquest també és diplomàcia pública, assumeix com a propi l'objectiu del mercat de construir ponts entre una i altra riba del Mediterrani i expressa la seva confiança de poder tornar a fer un mercat presencial l'any que ve.
70 projectes de 24 països
El MEDIMED 2020 presenta una selecció de 70 projectes de documental en fase de desenvolupament, provinents de 24 països de la regió euromediterrània, amb un programa que inclou presentacions (pitchings), accés a la videoteca, un miler de reunions bilaterals i algunes activitats paral·leles.
Els projectes catalans seleccionats són "Mathusalem" de De-de-ema Visual SL, amb participació de TVC, "Coming of Age" de Boogaloo Films i "The History of Sex Ed" de BWP, amb participació de TVC, a la secció principal, Fòrum. Per a la secció Speedy Pitch han estat escollits els següents projectes en desenvolupament inicial: "Old Beasts in a New World" de Polar Star Films, "Men's Cooking" de Cornelius Films i "Burn the Cuckoo's Nest" de Shaktimetta Produccions. Finalment, a la secció Anti Pitch hi trobem "The Last Guerrillas, Ideals of Struggle and Oblivion" de Luzonda Films, "Sediments" de Adrian Silvestre Produccions, "We Die" de Perro Negro Producciones, i "The Time After the Rain" d'Alhena Production.
La videoteca digital del mercat ofereix una selecció de més de 400 títols produïts entre 2019-20, de 48 països diferents. La selecció inclou una vintena de produccions catalanes, entre les que destaquen "La Mami", una coproducció catalano-mexicana de Gadea Films i Cacerola Films, "This is Philosophy" de Brutal Media, "Constel·lació Comelade" de Mallerich Films, i "El escritor de un país sin librerías", de Toni Espinosa.
Fins ara, més de 400 projectes han trobat el finançament necessari a MEDIMED i alguns han resultat guardonats als Emmy, URTI, CMCA, Prix Europa o Gaudí i/o seleccionats en els festivals DOK Leipzig, DUBAI, Hotdocs, IDFA, i SHEFFIELD DOC FEST, entre d'altres.